Τρίτη, 16 Σεπτεμβρίου 2014

4ο Συνέδριο Τέχνης- Αισθητικής- Πολιτικής
Των Στέλλα Πέρπερα, Χαρίκλεια Στρίγγα και Λυδία Ρακή
Φωτογραφίες Ευαγγελία Δάρδα

                                                     Η Vladiya Michaylova

Στο 4o, κατά σειρά,Συνέδριο που πραγματοποιείται στο πλαίσιο του Πεδίου Δράσης Κόδρα μας πρώτη το λόγο πήρε η Αντιδήμαρχος Πολιτισμού Καλαμαριάς Βασιλική Σκαρλάτου, η οποία και καλωσόρισε τόσο τους συνέδρους όσο και το κοινό που βρέθηκε στο θέατρο «Μελίνα Μερκούρη». Στη συνέχεια ο Δημήτρης Μιχάλαρος, καλλιτεχνικός διευθυντής του ΠΔΚ, τόνισε την σημασία της αλλαγής των νοοτροπιών και της συνεργασίας για ένα κοινό στόχο, τη σύγχρονη τέχνη.


Η κεντρική συντονίστρια του Συνεδρίου και διευθύντρια του Κέντρου Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης, Συραγώ Τσιάρα, εστίασε στον σκοπό του φετινού Συνεδρίου, ο οποίος είναι η έμφαση στη δημιουργική διαδικασία (η ύλη) και η ανάγκη για απτικότητα στην εποχή μας.
Στη συνέχεια, η Μαρία Τσάγκαρη παρουσίασε κομμάτια της δουλειάς της, που κινούνται γύρω από την εύθραυστη φύση του αδύνατου και την πίστη στο ανέφικτο. Όπως ανέφερε η ίδια, χρησιμοποιεί κυρίως εφήμερα και άυλα υλικά, όπως η στάχτη, τα λουλούδια και τα αρώματα.

                                                            Οι Kalos & Klio

Επόμενος καλλιτέχνης ήταν ο Ρίτσαρντ Γουίτλοκ, ο οποίος χρησιμοποιεί το φελιζόλ, ως ένα φθηνό υλικό, το οποίο είναι σύμβολο μοντερνισμού.
Τη σκυτάλη πήρε το καλλιτεχνικό δίδυμο Καλός και Κλειώ, έχοντας ως πρώτες ύλες εικόνες από τον ψηφιακό κόσμο, παλαιωμένο χαρτί και υφάσματα.
Αμέσως μετά, ο Γιώργος Τσεριώνης, μίλησε για τις εκθέσεις του, που είναι κυρίως εγκαταστάσεις με ετερόκλητα υλικά, τα οποία συνδέονται από πίσω με κάποιες λέξεις κλειδιά που είναι συναισθηματικά φορτισμένες με σενάρια, ποιήματα, κλπ.

                                                 Ο Αλέξανδρος Πλωμαρίτης

Επόμενος καλλιτέχνης ο Αλέξανδρος Πλωμαρίτης (performance artist), εστιάζοντας την προσοχή του στην ανθρώπινη μορφή, έχει ως βασικό εργαλείο το σώμα και κύρια υλικά το μέλι, τα φύλλα ελιάς και το μάρμαρο.
Στο Συνέδριο επίσης, μίλησαν οι επιμελήτριες Vladiya Michaylova, Δάφνη Δραγώνα και Mirjana Dragosavljevic, οι οποίες έκαναν λόγο για τα ζητήματα υλικότητας στη μεταψηφιακή εποχή. Μετά την ολοκλήρωση των τοποθετήσεων των ομιλητών Στο τέλος, πραγματοποιήθηκε συνομιλία μεταξύ καλλιτεχνών και επιμελητών, δέχθηκαν ερωτήματα από το κοινό, αγγίζοντας θέματα που αφορούν την τέχνη.


Μετά την ολοκλήρωση του 4ου Συνεδρίου μιλήσαμε με τη συντονίστριά του Συραγώ Τσιάρα και μας είπε την άποψή της για αυτό : «Σκοπός ήταν να δείξουμε την πολλαπλότητα των υλικών και τα νοήματα που έχουν στη σύγχρονη τέχνη. Νομίζω ότι οι καλλιτέχνες ήταν άνθρωποι με πολύ διαφορετική αντίληψη και διαφορετικές επιλογές, οι οποίοι μας βοήθησαν να εξοικειωθούμε με τους τρόπους που χρησιμοποιούν τα υλικά. Αναπτύχθηκε μία διαφορετική δυναμική, κατά τη συζήτηση και σ’ αυτό νομίζω συνέβαλλαν καθοριστικά και οι επιμελητές, οι οποίοι πήρανε μέρος στο συνέδριο και βοήθησαν στο να δούμε λίγο ευρύτερα το ζήτημα του υλικού σε σχέση με την αγορά της τέχνης. Η συζήτηση επικεντρώθηκε περισσότερο στις ανεπάρκειες της ελληνικής πραγματικότητας και στις δυσκολίες που υπάρχουν και λόγω της κρίσης και λόγω της μικρής διάρκειας ζωής των έργων της σύγχρονης τέχνης, συζητήθηκαν ακόμα θέματα που έχουν να κάνουν με τη δυναμική και τις προοπτικές του ΠΔΚ και των μουσείων σύγχρονης τέχνης. Τέλος, το μόνο αρνητικό που θα ήθελα να επισημάνω , είναι η μικρή συμμετοχή που υπήρχε από την πλευρά των νέων ανθρώπων και ειδικά των φοιτητών της σχολής καλών τεχνών της πόλης. Περιμέναμε, πραγματικά, μεγαλύτερη συμμετοχή από τη νέα γενιά».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου