Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου 2013

Συζήτηση με τα παιδιά της παραγωγής

Του Χρήστου Πατσάκα



Στα εγκαίνια του action Field Kodra 2013 ο ενθουσιασμός ήταν μεγάλος κυρίως για τα παιδιά της παραγωγής που  έβλεπαν την προσπάθεια που κατέβαλλαν όλον τον προηγούμενο καιρό να ευοδώνεται. Ο τομέας της παραγωγής αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους τομείς, μεταξύ άλλων, για ένα festival αξιώσεων καθώς είναι αυτός που συμμετέχει σε όλες τις διαδικασίες στησίματος των εκθεμάτων και παρουσίασης τους στο κοινό.Ο Γιώργος Παπακαρνέζης, ο Νάσος Καράμπελας, ο Νίκος Βαρυτιμιάδης ο Κώστας Μυλωνάς και η Ιωάννα σκέτο (όπως μου συστήθηκε) μας εκμυστηρεύτηκαν τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν, την μεγαλύτερη πρόκληση του action field Kodra αλλά και τα έργα που τους έκαναν ‘’κλικ’’.

«Οι ιδιαιτερότητες των έργων, των ανθρώπων και των συνθηκών» αποτέλεσαν αρχικά τροχοπέδη που όμως υπερκεράστηκε. Η ομάδα  ξεκίνησε τις εργασίες από τις 17 Αυγούστου και από τότε δουλεύουν ασταμάτητα με ελάχιστες ώρες ύπνου. Μάλιστα ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα ήταν η αποκατάσταση των εκθεσιακών χώρων ύστερα από ένα ολόκληρο  χρόνο που είχαν αφεθεί στην τύχη τους.

Η μεγαλύτερη πρόκληση τους ήταν η παρουσίαση ενός ποιοτικού καλλιτεχνικού αποτελέσματος σε μικρό χρονικό διάστημα με περιορισμένους οικονομικούς πόρους εξαιτίας της κρίσης. Σαφέστατα πρόκληση αποτέλεσε και η μεταξύ τους συνεργασία, η οποία κύλησε πολύ καλά.


Όσον αφορά  για το ποιο έργο τους έκανε εντύπωση ο Γιώργος αναφέρει ότι του άρεσε όλη η έκθεση, ο Νάσος μιλάει για την εγκατάσταση ήχου «20.000» της Lana Čmajčanin που αφορά στους βιασμούς γυναικών εν καιρώ πολέμου και την κοινωνική περιθωριοποίηση που βιώνουν, «στην αρχή το έβλεπα καθαρά τεχνικά, όταν το είδα ολοκληρωμένο με συγκλόνισε» τονίζει. Ο Κώστας ξεχωρίζει το έργο του Karmelo Bermejo «126 κενά διαστήματα»  για το οποίο κατέβαλλαν μεγάλο κόπο και προσπάθεια ενώ ο Νίκος δείχνει την προτίμηση του στο έργο «χωρίς τίτλο» του Γιώργου Γύζη, που εντάσσεται στα «Πλωτά τείχη». Τέλος η Ιωάννα δείχνει την προτίμηση της στο έργο «ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες» του Att Poomtangon γιατί της «προκάλεσε την αίσθηση του ωραίου και θεωρεί ότι αυτό είναι τέχνη».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου